Marketing wideo przechodzi w 2024 roku prawdziwy rozkwit, a nowe formaty zyskują na popularności. Platformy takie jak Instagram, YouTube i TikTok puszczają w obieg krótkie formy wideo, które pozwalają Twórcom na prezentację jeszcze bardziej angażujących i dynamicznych treści. Reelsy, YouTube Shorts, Live streaming – to tylko niektóre z narzędzi, które zmieniają sposób odbierania przekazu. Teraz krócej = efektywniej, z tego względu, że odbiorcy łatwiej jest skupić uwagę przez 30 sekund niż… 10 minut. Przyjrzyjmy się bliżej, jak te nowości wpływają na strategie marketingowe firm oraz jak mogą pomóc w budowaniu silniejszej marki!
Filmy na Instagramie, czyli wszystko to, co widzisz w zakładce „Reels”
Instagram Reels to krótkie, 15-60-sekundowe filmy, które zyskują coraz większą popularność dzięki swojej dynamiczności i szybkiemu, prostemu przekazowi. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie daje Instagram, opcja dodawania pasującej, viralowej muzyki, efektów (na przykład idealnych „przejść”, zmiany barw) czy napisów, sprawia, że Reelsy są idealnym narzędziem do tworzenia atrakcyjnych i angażujących treści. Mogą być wykorzystywane między innymi do:
A co to właściwie jest to YouTube Shorts?
YouTube Shorts to, w skrócie, szybka odpowiedź platformy na sukces TikToka i Instagramowych „reelsów”. Filmy te mogą trwać do 60 sekund i są świetnym sposobem na szybkie przekazanie informacji. YouTube Shorts mogą pomóc firmie w:
Live streaming, czyli transmisja, którą widzisz na żywo
Streamowanie to kolejny trend, który zyskuje na znaczeniu. Transmisje na żywo na platformach takich jak Instagram, TikTok czy YouTube pozwalają na:
TikTok – król krótkich filmów
TikTok to platforma, która zrewolucjonizowała sposób, w jaki obecnie konsumujemy treści wideo. Chociaż coraz częściej spotyka się na TikToku dłuższe treści merytoryczne albo historie z życia codziennego Twórców, te najczęściej oglądane to jednak nadal krótkie, dynamiczne wideo. Porady z kącika beauty, newsy ze świata czy historie z życia influencerów (tak zwane „story time!”), to tylko parę przykładów treści prezentowanych na tej platformie! Kreatywne czy edukacyjne filmy na TikToku będą idealnie nadawać się do:
A co z wideo na… LinkedIn?
LinkedIn, choć pewnie przez większość z nas kojarzony głównie z treściami profesjonalnymi, typowo biznesowymi (na przykład relacjami z konferencji, wykresami, raportami, ankietami), nie pozostaje w tyle — również wprowadza nowe narzędzia wideo! LinkedIn Live i wideo posty pomagają zweryfikowanym użytkownikom oraz stronom w:
Wideo marketing to personalizacja i interaktywność
Wideo marketing staje się coraz bardziej interaktywny i spersonalizowany. Narzędzia takie jak interaktywne filmy, dzięki którym użytkownik może dokonywać wyborów, oraz personalizowane wideo wiadomości, które bezpośrednio odnoszą się do odbiorcy, sprawiają, że klient może aktywnie uczestniczyć „w życiu” marki czy ulubionego Twórcy. Do przykładów platform, oferujących dokonywanie wyborów, zaliczamy na przykład YouTube (kampania marketingowa Nike, w której widzowie mogli wybierać, jakie ruchy wykona sportowiec w następnym kroku), Wirewax czy Interlude (obecnie Eko). Dzięki temu firmy mogą:
A czy słyszeliście już o platformach, które mogą personalizować życzenia, podając się za Waszych ulubionych sportowców, aktorów, artystów? Wyobraźcie sobie, że możecie otrzymać życzenia od Roberta Lewandowskiego! Oczywiście, nie będzie to Robert we własnej osobie, tylko „ciężka” praca AI, ale… zawsze coś, prawda? 😉
Czy więc nowe trendy w marketingu to przyszłość?
Nowe trendy w marketingu wideo, takie jak Reelsy, YouTube Shorts, streamy na żywo, filmiki na TikToku czy interaktywne wideo, otwierają przed markami nowe możliwości. Wykorzystanie tych narzędzi pozwala na tworzenie bardziej angażujących, dynamicznych i spersonalizowanych treści, które przyciągają uwagę odbiorców i budują silniejszą więź z marką. W dobie rosnącej konkurencji na rynku, innowacyjne podejście do marketingu wideo może stać się kluczowym elementem sukcesu.
A jeżeli zastanawiasz się nad tym, od której platformy zacząć, jakiego typu wideo nagrywać (i w jaki sposób), czy co jest popularne w Twojej branży, z chęcią Ci pomożemy przejść przez cały ten proces. Wypełnij formularz kontaktowy — odezwiemy się!