Konferencja branżowa to wydarzenie, które może dostarczyć zarówno wystawcom, jak i gościom, wielu profitów. Zaczynając od praktycznej wiedzy, poprzez wymianę doświadczeń, aż po pozyskanie nowych kontaktów i potencjalnych Klientów. Jeśli jako firma planujecie pojawić się na jakimkolwiek wydarzeniu biznesowym, warto się do niego odpowiednio przygotować. Sprawdzimy więc dziś, o czym musicie pamiętać, aby wynieść z konferencji branżowej nie tylko wspomnienia!
Od czego należy zacząć?
Jeśli wybraliście już eventy, w których chcecie wziąć udział, na początek zapoznajcie się ze specyfiką wydarzenia. Przejrzyjcie relacje z poprzednich edycji, sprawdźcie oficjalne profile na social mediach, a nawet poczytajcie artykuły, które zostały opublikowane po wybranym wydarzeniu.
To pozwoli na zorientowanie się kim są Uczestnicy, na jakie aspekty organizacyjne zwrócić uwagę czy po prostu poczuć klimat wydarzenia.
Jak przygotować stoisko, aby przyciągało uwagę Uczestników?
Decydując się na prezentację firmy na stoisku podczas konferencji branżowej, powinniście zadbać o to, aby już pierwsze spojrzenie wzbudzało ciekawość i zainteresowanie. W zależności od tego, jakie wymiary ma przydzielona Wam przestrzeń, dostosujcie do niej wyposażenie, wykorzystując elementy modułowe, ścianki czy rollupy. Pamiętajcie o dobrym oświetleniu i przygotowaniu sprzętu audio-video. Kilka najważniejszych punktów:
Jakie działania podjąć przed konferencją?
Niewątpliwie zakup biletów to jeden z pierwszych ważnych kroków w przygotowaniu się do konferencji. Jednakże mówi się, że kto ma informacje, ten ma władzę, dlatego też warto zagłębić się w temacie. Zanim przyjdziecie na event:
1. Sprawdźcie jakie firmy biorą udział w konferencji. Mogą to być partnerzy wydarzenia, przedsiębiorstwa, które tak jak Wy będą miały stoisko, czy po prostu Uczestnicy. Informacje można znaleźć m.in. na stronie internetowej oraz w social mediach danego eventu. Polecamy przejrzeć także posty na LinkedIn zawierające nazwę wydarzenia bądź często jego oznaczenie. W ten sposób dotrzecie do osób, które są zainteresowane aktywnym udziałem.
2. Zorientujcie się, które firmy/osoby to Wasi potencjalni klienci bądź partnerzy. Określcie konkretne osoby, z którymi możecie się spotkać i porozmawiać. Spróbujcie także, już przed wydarzeniem, napisać do takich osób na przykład na LinkedIn i umówić się na spotkanie podczas konferencji.
3. Jeśli dany event ma dedykowaną aplikację, pobierzcie ją z wyprzedzeniem. Sprawdźcie, czy i jak działa. Często aplikacje umożliwiają kontakt z Gośćmi wydarzenia, co jest sporym ułatwieniem w nawiązywaniu kontaktów. Starannie uzupełnijcie także swoje profile — w ten sposób możecie zainteresować innych, aby sami się do Was odezwali.
4. Poza nawiązywaniem relacji, konferencje to ogromne źródło wiedzy. Zweryfikujcie zatem, jakie prelekcje czy panele dyskusyjne Was interesują i zaznaczcie to w swoim harmonogramie, aby ich nie przegapić.
5. Wykorzystajcie pobyt w innym mieście. Jeśli w okolicy macie potencjalnych klientów bądź klientów, z którymi rozmowy się z różnych powodów urwały, niech konferencja stanie się okazją do odświeżenia relacji.
6. Wiecie, czym zajmujecie się na co dzień i co możecie zaoferować, jednakże przed konferencją warto określić co i jak chcecie przekazać, a także przygotować się na trudne pytania. Dzięki temu zniwelujecie poziom stresu podczas interakcji z uczestnikami, którzy mogą stać się waszymi klientami.
7. Informujcie o swojej obecności, nie tylko w social mediach, ale również w korespondencji z klientami, którzy także planują swój udział. Spotkanie na żywo to zawsze dobra okazja do zacieśniania relacji!
Co robić w trakcie konferencji?
Jesteście świetnie przygotowani technicznie i merytorycznie. W dniu konferencji pamiętajcie o tym, że reprezentujecie swoją firmę, zatem wymagany jest stosowny strój, który odda szacunek do firmy i innych Uczestników wydarzenia. Nie chodzi o to, abyście czuli się sztywno i nieswojo, zatem postawcie na smart casual look, który w środowisku biznesowym jest odbierany bardzo pozytywnie. Co jeszcze?
Jak pomnożyć korzyści z udziału w evencie, kiedy dobiegł końca?
Mamy to! Konferencja już za Wami, poznaliście mnóstwo wspaniałych ludzi. Rozdaliście gadżety i wizytówki. Możecie być z siebie dumni! Tylko czy na tym możecie zamknąć projekt pt. Konferencja? Możecie! Jednakże, aby zapewnić efekty i dopiąć to, co zaczęliście:
A jeżeli chcecie powierzyć firmie zewnętrznej przygotowania na konferencję branżową lub targi, a do tego szukacie wsparcia w przygotowaniu stoiska czy materiałów graficznych, zapraszamy Was na nasze bezpłatne wstępne konsultacje. Chętnie zajmiemy się całym procesem za Was!