aktualności

Potrzeby szkoleniowe w firmach produkcyjnych. Jak wybrać szkolenia?

Potrzeby szkoleniowe w firmach  produkcyjnych. Jak wybrać szkolenia?

Istnieje powszechne przekonanie, że szkolenia w firmach produkcyjnych są zbędne, z wyjątkiem kursów zawodowych zapewniających konkretne kwalifikacje. Inne tematy często są pomijane lub ignorowane.

Szkolenia dla branży produkcyjnej. Jak wygląda rzeczywistość?

Brak zainteresowania szkoleniami często wynika z braku wiedzy o możliwościach wsparcia, które są dostępne na rynku. W każdej firmie istnieją projekty, procesy i przede wszystkim ludzie, co stwarza szerokie pole do rozwoju poprzez szkolenia. W przypadku szkoleń w firmach produkcyjnych kluczowe jest zidentyfikowanie potrzeb szkoleniowych różnych grup docelowych oraz przeprowadzenie audytu, który oceni mocne i słabe strony dotychczas podejmowanych działań.

Szkolenia dla branży produkcyjnej. Jak wygląda rzeczywistość?

  • Kadra zarządzająca

    Podstawowym krokiem jest analiza modelu biznesowego, strategii organizacyjnej oraz systemu zarządzania. Ważne jest zrozumienie, czy obecne struktury działają efektywnie i jakie luki można wypełnić. Współpraca z interesariuszami, ustawianie celów, ich monitoring i egzekwowanie to kolejne obszary, które wymagają uwagi.

    Polecane szkolenia:

    1. Modele biznesowe i skalowanie procesów w organizacji.
    2. Stakeholders Partnership SRMM® model – współpraca z interesariuszami wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Od chaosu do efektywnej komunikacji w procesach.
    3. Wprowadzanie zmian modelu organizacji w praktyce. Być właścicielem strategii/procesu/projektu – od wizji do efektów. Wskaźniki (KPI) i ich efektywne rozliczanie.
  • Kadra kierownicza

    Kadra kierownicza powinna efektywnie prowadzić zespoły i projekty. Jest to przestrzeń wymagająca nieustannego rozwoju. Poznawanie narzędzi i technik,  a następnie wybór i dostosowanie ich do organizacji — to wręcz obowiązek. Kolejne ważne umiejętności to zarządzanie zmianą oraz ryzykiem. To ostatnie, jest szczególnie zaniedbane w naszym kraju, ponieważ jako Polacy podświadomie uznajemy, że poradzimy sobie ze wszystkim, kiedy już nastąpi.

    Polecane szkolenia:

    1. Świadome zarządzanie, skuteczna współpraca.
    2. Voice of Customer and Crtical to Quality – Lean Thinking (szczupłe myślenie).
    3. Zarządzanie zmianą.
  • Dział HR

    W dynamicznie zmieniającym się środowisku działy HR muszą skupić się na rozumieniu pracowników. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową i kulturową w zespołach jest dużym wyzwaniem. Coraz większą uwagę zwraca się na osobowość pracownika, co wymaga umiejętności jej rozpoznawania i efektywnej komunikacji. Rozmowy rekrutacyjne to trudny temat, który w sieci jest mocno nadzorowany, a każda nieprawidłowość szybko zostaje wypunktowana w social mediach. Warto zadbać, by już pierwsze (a czasami jedyne) spotkanie z Twoją firmą było zapamiętane pozytywnie.

    Polecane szkolenia:

    1. Wielopokoleniowość i modele współpracy.
    2. Komunikacja oparta o typy osobowości w zespole projektowym.
    3. Praca w środowisku wielokulturowym.
    4. Efektywne działania w obszarze rekrutacji i planowania zatrudnienia.
  • Dział sprzedaży/dział zakupów

    Dla tych działów kluczowe są umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne. Ważne jest, aby poznawać i stosować techniki oraz najlepsze praktyki na każdym etapie współpracy z klientem czy dostawcą.

    Polecane szkolenia:

    1. Psychologia ludzkich zachowań. Obsługa klienta trudnego.
    2. Telefoniczna i mailowa obsługa Klienta.
    3. Słowa, które sprzedają: Sztuka storytellingu w procesie sprzedaży.
    4. Negocjacje w biznesie.
    5. Zarządzanie emocjami w pracy z klientem.
  • Wszyscy pracownicy

    Dla tych działów kluczowe są umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne. Ważne jest, aby poznawać i stosować techniki oraz najlepsze praktyki na każdym etapie współpracy z klientem czy dostawcą.

    Polecane szkolenia:

    1. Psychologia ludzkich zachowań. Obsługa klienta trudnego.
    2. Telefoniczna i mailowa obsługa Klienta.
    3. Słowa, które sprzedają: Sztuka storytellingu w procesie sprzedaży.
    4. Negocjacje w biznesie.
    5. Zarządzanie emocjami w pracy z klientem.

Szkolenia dla branży produkcyjnej. Jak wygląda rzeczywistość?

Szkolenia w firmach produkcyjnych są inwestycją, która może przynieść liczne korzyści — zarówno operacyjne, jak i personalne. Odpowiednio dobrane i przeprowadzone szkolenia mogą znacząco wpłynąć na sukces firmy, poprawiając efektywność, zadowolenie pracowników oraz ogólne wyniki. Należy więc traktować szkolenia jako integralną część strategii rozwoju firmy.

Tematyka powyższych szkoleń odpowiada potrzebom Twoim i Twoich pracowników? Zgłoś się do nas! Nie znalazłeś/znalazłaś interesującego Cię szkolenia na naszej stronie internetowej? Skontaktuj się z nami, aby uzyskać szczegóły!