Szkolenie wprowadza w świat Agile Project Management i SCRUM, koncentrując się na ich praktycznym zastosowaniu. Uczestnicy przećwiczą kluczowe aspekty pracy z wymaganiami w dynamicznym środowisku biznesowym – od podejścia strategicznego i operacyjnego, przez identyfikację potrzeb, po skuteczne estymacje, monitorowanie projektu i optymalizację przepływu pracy.
zapytaj o szkolenieWizja projektu – business model Canvas.
Organizacja Rejestru wymagań – Product Backlog procesowy i produktowy.
Planowanie wcześniejszych zwrotów z inwestycji w projekt (ROI).
Techniki priortytetyzacji wymagań.
Aktualizacja i monitorowanie rejestru wymagań.
Podejścia do definiowania wymagań.
Podejścia do definiowania kryteriów jakości wymagań.
Techniki priortytetyzacji.
Dekompozycja wymagań.
Product Backlog Refinement – proces aktualizacji wymagań.
Product Backlog w praktyce - narzędzia informatyczne wspierające.
Definiowanie grup docelowych - profil klientów/użytkowników – techniki personalizacji.
Identyfikacja potrzeb w oparciu o podejście „user story”.
Definiowanie jakości i cech/atrybutów produktu/usługi – po czym poznamy, że wartość biznesowa została dostarczona.
Identyfikacja kryteriów utrzymania produktu/projektu.
Narzędzia informatyczne wspierające prace z wymaganiami.
Defintion of done - poziom organizacji/projektu/procesu/zespołu – kryteria pracy w projektach.
Kryteria Agile w Definition of Done:
Poziom produkty projektu/rozwiązania – aspekty funkcjonalne.
Poziom produkty projektu/rozwiązania – aspekty niefunkcjonalne.
Poziom produkty projektu/rozwiązania – aspekty jakościowe.
Poziom produkty projektu/rozwiązania – aspekty utrzymanie.
Definiowanie kryteriów wyceny.
Dopasowywanie sposobów estymacji do specyfiki projektu/wymagania/zadania.
Wycena efektywnego czasu pracy.
Wycena wymagań i zadań.
Identyfikacja wydajności w cyklu życia zespołu.
Monitorowanie efektywnego czasu pracy w praktyce.
Wskaźniki wydajności.
Identyfikacja ryzyka – dlaczego nie warto mieć nadziei.
Obrazowanie ryzyka.
Narzędzia i techniki tworzenia planów zarządzania ryzykiem.
Monitorowanie ryzyka w praktyce.
Techniki facylitacji.
Dobór technik współpracy do specyfiki zespołu.
Komunikacja w zespole.
Dobre i złe praktyki.
praca z konfliktem,
praca z zespołem, który „nie mówi”,
inne zespoły,
tworzenie i monitorowanie planów doskonalących
Szkolenia otwarte Zapytaj o wycenę
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę