Szkolenie z zakresu Lean Management ma na celu zapoznanie się z aspektami funkcjonowania organizacji opartej o procesy. Cele, struktura, specyfika, powiązanie między procesami, podejście do współpracy mające na celu budowanie efektu synergii i doskonalenia procesów. Uczestnicy zrozumieją jak współpracować i optymalizować procesy – wspólnie tworzyć wartość dodaną dla klientów. Integralną częścią szkolenia jest przedstawienie przykładów procesów specyficznych dla klienta i jego branży oraz warsztaty mające na celu sprawdzenie narzędzi i technik wpływających na efektywność w firmie.
zapytaj o szkolenieStrategia organizacji i procesy.
Architektura procesów w organizacji/dziale – system zarządzania procesami.
Procesy – struktura, podejścia i standardy definiowania procesów.
Voice of customer i Critical to Quality – konsensus pomiędzy potrzebami klientów procesów i możliwościami organizacji.
Identyfikacja procesów strategicznych i wspierających – mapa procesów.
Rodzaje procesów i projektowanie przebiegu procesów.
Definiowanie celów biznesowych i miar efektywności procesów.
Odpowiedzialności w procesie – właściciel, lider i uczestnik procesu - RACI.
Wzorzec procesu dla organizacji.
Teoria ograniczeń – optymalizacja procesu w kontekście współpracy z innymi procesami.
Otoczenie procesu i sprzężenia zwrotne – dane wejściowe i wyjściowe.
Interesariusze w procesie.
Skalowanie procesów w organizacji – sukces i kryzys.
Digitalizacja i automatyzacja procesu.
Planowanie wsparcia informatycznego procesów.
Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.
Wartość dodana w procesach, problemy i marnotrawstwa – identyfikacja „wąskich gardeł” procesu.
Zarządzanie procesowe, a model skutecznego wdrażania zmian organizacyjnych perspektywa przedsiębiorstwa.
Zarządzanie procesowe a model skutecznego wdrażania zmian organizacyjnych perspektywa zespołu i jednostki.
Wskaźniki skuteczności i efektywności wdrażania zmiany z kluczowych perspektyw.
Zarządzanie ryzykiem w procesie wdrożenia – identyfikacja ryzyk, tolerancja organizacji na ryzyko i plan wdrożenia.
Voice of customer – potrzeby interesariuszy w procesach.
Critical to Quality – cele, wymagania, możliwości i standardy organizacji.
Value stream – projektowanie procesów w oparciu o wartość dodaną.
Doskonalenie procesów - Lean thinking - Mura, mudi, muda – identyfikacja potencjalnych strat.
Podsumowanie: Start/Stop/Kontynuujemy – początek planu wdrożenia.
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, liderów zespołów, specjalistów ds. zarządzania procesami.
Szkolenia otwarte Zapytaj o wycenę
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę