Lean Management - wartość dodana w organizacji

Szkolenie z zakresu Lean Management ma na celu zapoznanie się z aspektami funkcjonowania organizacji opartej o procesy. Cele, struktura, specyfika, powiązanie między procesami, podejście do współpracy mające na celu budowanie efektu synergii i doskonalenia procesów. Uczestnicy zrozumieją jak współpracować i optymalizować procesy – wspólnie tworzyć wartość dodaną dla klientów. Integralną częścią szkolenia jest przedstawienie przykładów procesów specyficznych dla klienta i jego branży oraz warsztaty mające na celu sprawdzenie narzędzi i technik wpływających na efektywność w firmie.

zapytaj o szkolenie
training main img
Moduł 1
Procesy i zarządzanie procesami

Strategia organizacji i procesy.

Architektura procesów w organizacji/dziale – system zarządzania procesami.

Procesy – struktura, podejścia i standardy definiowania procesów.

Moduł 2
Identyfikacja procesów biznesowych

Voice of customer i Critical to Quality – konsensus pomiędzy potrzebami klientów procesów i możliwościami organizacji.

Identyfikacja procesów strategicznych i wspierających – mapa procesów.

Rodzaje procesów i projektowanie przebiegu procesów.

Definiowanie celów biznesowych i miar efektywności procesów.

Odpowiedzialności w procesie – właściciel, lider i uczestnik procesu - RACI.

Wzorzec procesu dla organizacji.

Moduł 3
Proces i współpraca w procesach

Teoria ograniczeń – optymalizacja procesu w kontekście współpracy z innymi procesami.

Otoczenie procesu i sprzężenia zwrotne – dane wejściowe i wyjściowe.

Interesariusze w procesie.

Skalowanie procesów w organizacji – sukces i kryzys.

Moduł 4
Procesy i wsparcie informatyczne

Digitalizacja i automatyzacja procesu.

Planowanie wsparcia informatycznego procesów.

Moduł 5
Plan wdrożenia – procesy w praktyce/zarządzanie zmianą

Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.

Wartość dodana w procesach, problemy i marnotrawstwa – identyfikacja „wąskich gardeł” procesu.

Zarządzanie procesowe, a model skutecznego wdrażania zmian organizacyjnych perspektywa przedsiębiorstwa.

Zarządzanie procesowe a model skutecznego wdrażania zmian organizacyjnych perspektywa zespołu i jednostki.

Wskaźniki skuteczności i efektywności wdrażania zmiany z kluczowych perspektyw.

Zarządzanie ryzykiem w procesie wdrożenia – identyfikacja ryzyk, tolerancja organizacji na ryzyko i plan wdrożenia.

Moduł 6
Procesy biznesowe – warsztaty

Voice of customer – potrzeby interesariuszy w procesach.

Critical to Quality – cele, wymagania, możliwości i standardy organizacji.

Value stream – projektowanie procesów w oparciu o wartość dodaną.

Doskonalenie procesów - Lean thinking - Mura, mudi, muda – identyfikacja potencjalnych strat.

Podsumowanie: Start/Stop/Kontynuujemy – początek planu wdrożenia.

Jakie efekty przynosi szkolenie

Dla uczestników

consulting arrow

  • Zrozumienie zasad zarządzania procesami oraz ich wpływu na efektywność firmy.
  • Umiejętność identyfikacji i optymalizacji procesów biznesowych, w tym eliminacji wąskich gardeł i strat.
  • Praktyczne doświadczenie w projektowaniu procesów w oparciu o podejście Lean, które pozwala na zwiększenie wartości dodanej dla klientów.

Dla firmy

consulting arrow

  • Redukcja kosztów w firmie.
  • Poprawa efektywności organizacyjnej.
  • Zwiększenie wydajności procesów.
  • Eliminacja marnotrstwa.
  • Optymalizacja procesów biznesowych.
  • Wzmocnienie współpracy między działami i procesami.
  • Lepsze przygotowanie organizacji do wdrażania zmian procesowych, w tym minimalizacja ryzyka i usprawnienie zarządzania zmianami.

Pozostałe informacje

Dla kogo

Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, liderów zespołów, specjalistów ds. zarządzania procesami.

Cena

Szkolenia otwarte Zapytaj o wycenę

Szkolenia zamknięte

zapytaj o cenę

Mamy do Ciebie kilka pytań!

Cieszymy się, że zainteresowało Cię to szkolenie. Podaj nam najważniejsze informacje, a my skontaktujemy się z Tobą w sprawie oferty w ciągu 1 dnia roboczego.

forma szkolenia