Szkolenie ma na celu dostarczenie uczestnikom kluczowej wiedzy i umiejętności związanych z procesem zarządzania zmianą w organizacji. Poczynając od poznania mechanizmów i celowości zmiany, poprzez zakresy odpowiedzialności, procesy podejmowania decyzji, aż po zdobycie umiejętności odpowiedniego rozpoznania reakcji pracowników oraz dostosowania przekazu do obranej przez nich postawy.
zapytaj o szkolenieCharakterystyka skutecznego lidera w ujęciu P. Druckera.
Filary efektywności osobistej lidera - czynniki wzmacniające, ograniczające i podnoszące skuteczność działania managera.
Identyfikacja lidera ze zmianą.
Przywódca a zmiana.
Kilka słów o emocjonalnie inteligentnym przywódcy wg Golemana.
Generowanie potrzeby zmiany.
Podtrzymanie efektywności pracowników w czasie zmian.
Wykorzystanie procesów zmiany do rozwoju kompetencyjnego zespołu.
Sytuacje, w których zmiana jest niemożliwa.
Koncepcja stadiów i kryzysów Greinera.
Uświadamianie potrzeby wprowadzenia zmian.
Tworzenie zespołu kierującego procesem zmian.
Tworzenie wizji i strategii zmian.
Komunikowanie wizji i strategii zmian.
Upełnomocnienie.
Osiąganie szybkich sukcesów.
Podtrzymanie motywacji i zaangażowania.
Definicja komunikacji - analiza projekcji pracownika, algorytmy utrudniające zrozumienie.
Komunikacja dwukierunkowa.
Analiza odbiorcy - czyli jak dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników?
4 zasady komunikacji w trakcie zmian: reguła prawdziwości, informacyjności, rzeczowości, skutecznej organizacji wypowiedzi.
Matryca priorytetów w komunikacji.
Kategorie komunikatów Rogersa – dobór komunikatów w funkcji sytuacji generowanych przez zmiany.
Managerowie jako agencji zmian.
Role kierownicze w zarządzaniu zmianą (role Mitznera).
Wykorzystanie koncepcji „wielkiej trójki” Kantera.
Szkolenie z zarządzania zmianą może być dostosowane do różnych grup zawodowych w organizacji, które są zaangażowane w procesy zmiany lub które mają wpływ na ich skuteczność
Szkolenia otwarte od 1590 zł netto
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę