Kompleksowe szkolenie wprowadzające w zarządzanie projektami, które umożliwia uczestnikom zapoznanie się z różnymi podejściami do zarządzania projektami, od klasycznego modelu Waterfall po zwinne metodyki Agile. Program oparty jest na międzynarodowych standardach oraz praktycznych warsztatach, które pozwalają uczestnikom poznać różnice i podobieństwa Waterfall i Agile oraz dostosować te metodyki do specyfiki swoich projektów. Uczestnicy nauczą się planowania, harmonogramowania, zarządzania ryzykiem i komunikacją, a także efektywnego zarządzania zmianą i zespołami projektowymi.
zapytaj o szkolenieWprowadzenie do zarzadzania projektami - projekt, proces, program, portfel i zarządzanie projektami w organizacji.
Złoty trójkąt projektu – obszar zarządzania projektem.
Podejścia i standardy w zarządzania projektami: „Waterfall” – klasyka i „Agile” – zwinność.
Dopasowanie podejścia do projektu - cykl życia projektu z uwzględnieniem specyfiki projektów prowadzonych przez uczestników.
Karta projektu: cel, rezultat, korzyści – definiowanie zakresu projektu.
Definiowanie wymagań, produkty projektu i kryteria jakości – identyfikacja produktów projektu i kryteriów jakości jako podstawy do dostarczenia wartości biznesowej i rozliczenia projektu.
Otoczenie i struktura projektu – wpływ interesariuszy i struktury na efektywną realizację projektu.
Podejścia do harmonogramowanie projektu - harmonogramowanie projektu w oparciu o produkt działania i strukturę zasobów.
Struktura podziału prac, diagram sieciowy i kamienie milowe – podstawa harmonogramowania w podejściach klasycznych.
Tablice Kanban – harmonogramowanie projektu w podejściach Agile.
Macierz RACI – przypisywanie zasobów do projektu.
Modele zarządzania ryzkiem w projektach.
Identyfikacja i ocena ryzyk.
Obrazowanie ryzyka i planowanie reakcji na ryzyko.
Czy warto się zajmować wszystkim – efektywne zarządzanie ryzykiem.
Tworzenie planu komunikacji – co, kiedy, gdzie i jak warto komunikować?
Struktura efektywnych komunikatów – komunikacja oparta na faktach.
Co może się zmienić w projekcie? – obszary zarządzania zmianą w projekcie.
Struktura i transformacja zespołu projektowego – etapy rozwoju zespołu i efektywna współpraca.
Style komunikacji, motywacja i delegowanie zadań.
Zarządzanie harmonogramem - czas, koszty, zakres.
Systemy raportowania i monitorowania w projektach – dopasowanie podejścia do projektu.
Zarządzanie harmonogramem w ścieżce krytycznej projektu – techniki zarządzania harmonogramem w podejściach klasycznych.
Monitorowanie projektu z wykorzystaniem tablic Kanban – techniki monitorowania projektu w podejściach zwinnych.
Zamykanie i rozliczenie projektu.
Szkolenie jest dedykowane menedżerom projektów, liderom zespołów, specjalistom ds. zarządzania projektami oraz wszystkim, którzy są zaangażowani w realizację projektów i chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu nowoczesnych metod zarządzania.
Szkolenia otwarte Zapytaj o wycenę
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę