Sztuka motywacji pracowników

W kontekście zarządzania zespołem, umiejętność motywowania jest kluczowa dla budowania silnych i zgranych grup pracowniczych. Menedżerowie, którzy rozumieją potrzeby swoich pracowników i potrafią dostosować strategie motywacyjne, tworzą bardziej efektywne i usatysfakcjonowane zespoły. Szkolenie stanowi inwestycję w rozwój zasobów ludzkich, co może przyczynić się do długoterminowego wzrostu efektywności firmy oraz budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy.

zapytaj o szkolenie
training main img
Moduł 1
Motywowanie znane i nieznane.

Aktualne badania na temat czynników motywujących pracowników do podnoszenia swoich wyników.

Główne teorie na temat motywowania pozafinansowego.

Polska mapa motywacji.

Zarządzanie poprzez cele oraz metody jego zastosowania.

Moduł 2
Rola menedżera w motywowaniu współpracowników.

Główne style zarządzania oraz ich wpływ na motywację zespołu.

16 motywatorów wg prof. S. Reissa.

Automotywacja jako kluczowa umiejętność Menedżera.

Zarządzanie zespołem zdemotywowanym.

Moduł 3
Kij czy marchewka – co motywuje jednostki?

Narzędzie kotwic motywacyjnych Schein’a.

DNA motywacyjne.

Sposoby rozpoznawania potrzeb pracowników.

Zasady motywacji finansowej i pozafinansowej Pracowników.

Moduł 4
Osiąganie celów w pozytywnej atmosferze – w jaki sposób wpływać na motywację zespołu?

Prawa motywacji wg R. Dennego.

Jak motywować w niepopularnym projekcie – gra symulacyjna.

Moduł 5
Narzędzia motywujące: zasady efektywnej komunikacji z pracownikami.

Zasady stosowania informacji zwrotnej jako narzędzia wspierającego motywację.

Prowadzenie rozmów rozwojowych, oceniających, korygujących.

Zasady motywującego delegowania.

Zasady coachingu rozwojowego i jego roli w motywowaniu pracowników.

Moduł 6
Błędy w motywowaniu

Główne demotywatory w zespole.

Dysfunkcje zespołowe wg Leoncioniego.

Metody analizy motywacji zespołu oraz sposobu korygowania popełnianych błędów.

Moduł 7
Dobrze zdefiniowane cele i zdania

Czym jest cel, czym zadanie.

Typy celów (SOOS – Strategiczne, Operacyjne, Ogólne, Szczegółowe).

Definiowanie celów operacyjnych zgodnie z wybranymi modelami (np. SMART, CLEAR, PURE).

Model Goal Management (GM) .

Zasada „planowania od tyłu”.

Jakie efekty przynosi szkolenie

Dla uczestników

consulting arrow

  • Opanowanie różnych stylów zarządzania i umiejętność ich dostosowania do specyfiki zespołu.
  • Zdobycie praktycznych narzędzi motywacyjnych i poznanie zasad efektywnej komunikacji.
  • Zrozumienie kluczowej roli automotywacji w kontekście menedżerskim.
  • Nabycie umiejętności wspierania pracowników poprzez odpowiednie prowadzenie rozmów.

Dla firmy

consulting arrow

  • Skuteczniejsze zarządzanie dzięki odpowiednim sposobom motywacji pracowników.
  • Zwiększenie zaangażowania i satysfakcji zawodowej pracowników.
  • Rozwój liderów, budowanie silnych kompetencji kadry zarządzającej.

Pozostałe informacje

Dla kogo

  • Liderzy zespołów
  • Kadra menadżerska i zarządzająca
  • Właściciele małych i średnich firm.
  • Pracownicy działów HR.
  • Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji miękkich.

Cena

Szkolenia otwarte od 790 zł netto

Szkolenia zamknięte

zapytaj o cenę

Mamy do Ciebie kilka pytań!

Cieszymy się, że zainteresowało Cię to szkolenie. Podaj nam najważniejsze informacje, a my skontaktujemy się z Tobą w sprawie oferty w ciągu 1 dnia roboczego.

forma szkolenia