W dobie pracy zdalnej i hybrydowej wiele osób musiało na nowo nauczyć się organizacji pracy, a dodatkowo zadbać o samodyscyplinę i utrzymanie odpowiedniej komunikacji ze współpracownikami. Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności komunikacji i świadomego zarządzania sobą w czasie, planowania zadań i zarządzania priorytetami, a także diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej.
zapytaj o szkolenieCel a organizacja zadań:
Cel w pracy zdalnej? Czy i jak zmienia się taktyka?
Reorganizacja czyli plan skutecznego działania.
Sposoby na sprawny przepływ informacji: aplikacje wspierające efektywność zespołu, spotkania zdalne – forma, częstotliwość, bariera czy niechęć?
Wypracowanie pomysłów na komunikowanie się w trybie pracy zdalnej.
Przeszkody w realizacji celów.
Komunikacja zespołowa:
Zacznij od siebie – mój typ osobowości.
Skup się na innych – rozpoznawanie typów osobowości.
Jak dbać, o jakość pracy zespołu różnych osobowości?
Jak zapobiegać konfliktom wynikającym z błędów komunikacyjnych?
Słuchaj aktywnie, pytaj, proponuj rozwiązania.
Na co zwracać uwagę, żeby rozpoznać osobowość podczas rozmowy video/telefonicznej.
Informacja zwrotna w pracy zdalnej między kolegami z zespołu:
Istota informacji zwrotnej – na co dzień i szczególnie w pracy zdalnej.
Specyfika wpływu informacji zwrotnej na relacje.
Korzyści dla pracowników z otrzymania feedbacku od współpracownika.
Cel – jako kluczowy czynnik mobilizacji.
Przeszkody w realizacji celów.
Sposoby koncentrowania się na zadaniu.
Jak prokrastynację zmienić w determinację?
Plan dnia, tygodnia... - technika ALPEN.
Rytm aktywności - krzywa zakłóceń i efekt piły.
Samodyscyplina w życiu zawodowym - sposób na siebie samego.
Natłok spotkań.
Priorytety w pracy zawodowej.
Analiza zadań pod kątem priorytetów.
Matematyka w ustalaniu priorytetów, macierz Eisenhowera.
Zasada Pareto – w sytuacjach wysokiego obłożenia zadaniami.
Stałe elementy pracy w ustalaniu priorytetów.
Pożeracze czasu i rozpraszacze w home office.
Dbałość o przestrzeń home office.
Gospodarowanie czasem, eliminowanie tzw. ”złodziei czasu”.
Stawianie granic, czyli co robić ze sprawami, które zaprzątają nam umysł?
Praca z rodziną w tle.
Codzienne wyzwania – realizacja zadań z zastosowaniem technik skutecznego działania.
Budowanie twórczej współpracy, czyli jak komunikacja usprawnia system pracy.
Kiedy pisać, a kiedy rozmawiać? Spotkania i maile w pracy zdalnej.
„Gdzie to znajdę”? Współtworzenie plików i zasobów wspólnych.
Funkcja kalendarza – jak konsekwentnie korzystać z jego zasobów.
Asertywność, a oszczędność czasu, jak odmawiać przyjmowania zadań przekraczających możliwości.
Presja czasu a odpoczynek – tworzenie rezerwy na przerwę w intensywnym dniu pracy.
Czym jest stres – praktyczna definicja.
Czym się stresujemy - rodzaje współczesnych stresorów – model obszarów czynników stresotwórczych.
Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres i rozpoznawanie wzorca reagowania na stres.
Mity na temat stresu i wyniki najnowszych badań naukowych na temat stresu – zmiana podejścia.
Co robić, gdy dopada nas stres?
Budowanie odporności na stres i presję.
Odporność psychiczna jako wielka zdolność do radzenia sobie z czynnikami stresu i presji.
Jak być odpornym na stres i nim skutecznie zarządzać?
Omówienie komponentów odporności psychicznej – naukowy model ”4C” – jak możemy wzmocnić słabsze obszary naszej odporności poprzez pracę nad tymi komponentami.
Typy reakcji na stres- jak wybrać tę korzystną – zmiana nastawienia do stresu.
Jak skutecznie reagować na wyzwania, zmiany, presję i trudne sytuacje zawodowe?
Zarządzanie emocjami i stresem – rozwijanie stabilizacji emocjonalnej.
Panuję nad emocjami – jak umiejętnie zarządzać emocjami, by nie przenosić negatywnych emocji na pracę?
Jak w praktyce hamować negatywne emocje dzięki umiejętności samokontroli – technika ABCDE.
Identyfikacja osobistych nawykowych strategii reakcji emocjonalnych.
Postrzeganie rzeczywistości jako źródło powstawania emocji i stresu.
Wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie nieprzyjemnych emocji.
Koncentrowanie się na aspektach, które można kontrolować, zamiast na tych, którymi sterować się nie da.
Obniżanie poziomu stresu i napięcia poprzez pracę z ciałem i umysłem.
Świadomy oddech - techniki oddychania pozwalające przezwyciężyć stres.
Techniki błyskawicznej redukcji poziomu stresu i napięcia.
Techniki mindfulness.
Zdrowe metody na relaksację i odstresowanie się.
Szkolenie przygotowane dla wszystkich pracowników pracujących w trybie pracy zdalnej lub hybrydowej oraz dla osób, które planują rozpocząć pracę w takim systemie.
Szkolenia otwarte od 1690 zł netto
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę