Warsztat zapewnia uczestnikom głębokie zanurzenie się w procesie Design Thinking poprzez praktyczne zastosowanie narzędzi w poszczególnych fazach, umożliwiając zdobycie konkretnego doświadczenia w tej metodyce pracy.
zapytaj o szkolenieDefinicja i znaczenie w kontekście organizacyjnym.
Definicja, znaczenie w Design Thinking oraz w kontekście biznesowym.
Mapa empatii:
Zrozumienie emocji i potrzeb użytkowników,
Identyfikacja obszarów do dalszych badań,
Zrozumienie znaczenia i technik wspierających empatyczne myślenie
Wywiady z użytkownikami:
Zrozumienie struktury wywiadów jako bezpośredniego kontaktu z użytkownikami w celu zdobycia wnikliwego zrozumienia,
Wykorzystywanie wywiadów jako formy budowania relacji z użytkownikami.
Analiza danych demograficznych:
analiza danych statystycznych w celu zdobycia lub uzupełnienia wiedzy o grupach docelowych,
identyfikacja trendów i wzorców z danych demograficznych,
segmentacja użytkowników.
Definicja, znaczenie w Design Thinking oraz w kontekście biznesowym.
Definiowanie problemu:
precyzyjne sformułowanie problemu, który ma być rozwiązany,
określenie celów projektu na podstawie zdefiniowanego problemu,
skoncentrowanie uwagi na konkretnych obszarach działania.
Tworzenie person:
stworzenie reprezentacyjnych postaci użytkowników,
personalizacja rozwiązań,
analiza stworzonych person i lepsze zrozumienie grup docelowych.
Mapowanie podróży klienta:
wizualizacja procesów, które przebywa użytkownik podczas interakcji z produktem/usługą,
identyfikacja punktów kontaktu i możliwe obszary usprawnienia,
pełna ścieżka użytkownika.
Definicja, znaczenie w Design Thinking oraz w kontekście biznesowym.
Burza mózgów:
generowanie pomysłów w grupie,
proces kreatywnego myślenia i otwartego podejście do rozwiązań,
rozmowy na temat różnorodnych idei i pomysłów.
Analiza morfologiczna:
dekompozycja pomysłów na konkretne elementy w celu eksploracji różnych kierunków działania,
myślenie i analiza strukturalna,
łączenie najlepszych elementów analizy w nowe i innowacyjne rozwiązania.
Technika 6-3-5:
generowanie pomysłów w formie notatek, które można wymieniać i rozwijać,
formy rozprzestrzeniania idei w grupie,
metody angażowania całego zespołu w proces tworzenia nowych rozwiązań.
Definicja, znaczenie w Design Thinking oraz w kontekście biznesowym.
Prototypy papierowe:
szybkie tworzenie niskobudżetowych prototypów,
wizualizacja pomysłów i pierwszych koncepcji,
dostosowywanie rozwiązań i szybkie pivotowanie pomysłów.
Wireframe:
tworzenie prostych modeli interfejsów i wizualizacja struktury rozwiązań,
mapowanie funkcjonalności i koncentracja na układzie elementów,
projektowanie interakcji.
Storyboard:
narzędzie do opowiadania historii za pomocą sekwencji obrazów, wizualizacja i wsparcie komunikacji projektu,
wykorzystanie narracji w projektach.
Definicja, znaczenie w Design Thinking oraz w kontekście biznesowym.
Testy użytkownika:
metody prezentacji prototypów użytkownikom w celu zbierania opinii i danych zwrotnych,
ocena użyteczności rozwiązań i identyfikację problemów w oparciu o feedback,
dostosowywanie projektów do potrzeb wynikających z feedbacku.
Analiza heurystyczna:
ocena interfejsów użytkownika pod kątem zgodności z wytycznymi i standardami,
identyfikacja potencjalnych błędów i niezgodności,
tworzenie intuicyjnych rozwiązań.
Badania ankietowe i scenariusze użytkowania:
projektowanie badań użytkowników i analiza wyników w celu dalszego doskonalenia rozwiązań,
zbieranie i analiza danych ilościowych i jakościowych,
analiza i zrozumienie zachowań i potrzeb użytkowników.
Szkolenia otwarte niedostępne
Szkolenia zamknięte
zapytaj o cenę