aktualności

Nowe trendy w marketingu wideo. Reelsy, YouTube Shorts, Live streaming i inne — jak mogą pomóc w budowaniu marki?

Nowe trendy w marketingu wideo.  Reelsy, YouTube Shorts, Live streaming i inne  — jak mogą pomóc w budowaniu marki?

Marketing wideo przechodzi w 2024 roku prawdziwy rozkwit, a nowe formaty zyskują na popularności. Platformy takie jak Instagram, YouTube i TikTok puszczają w obieg krótkie formy wideo, które pozwalają Twórcom na prezentację jeszcze bardziej angażujących i dynamicznych treści. Reelsy, YouTube Shorts, Live streaming – to tylko niektóre z narzędzi, które zmieniają sposób odbierania przekazu. Teraz krócej = efektywniej, z tego względu, że odbiorcy łatwiej jest skupić uwagę przez 30 sekund niż… 10 minut. Przyjrzyjmy się bliżej, jak te nowości wpływają na strategie marketingowe firm oraz jak mogą pomóc w budowaniu silniejszej marki!

Filmy na Instagramie, czyli wszystko to, co widzisz w zakładce „Reels”

Instagram Reels to krótkie, 15-60-sekundowe filmy, które zyskują coraz większą popularność dzięki swojej dynamiczności i szybkiemu, prostemu przekazowi. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie daje Instagram, opcja dodawania pasującej, viralowej muzyki, efektów (na przykład idealnych „przejść”,  zmiany barw) czy napisów, sprawia, że Reelsy są idealnym narzędziem do tworzenia atrakcyjnych i angażujących treści. Mogą być wykorzystywane między innymi do:

  • Promowania nowych produktów, na przykład poprzez szybki przegląd w postaci wideo, wraz z prezentacją składu towarów czy cen.
  • Relacjonowania „kulis” pracy firmy, czyli na przykład: życia pracowników, ich codziennych obowiązków, relacji panujących w organizacji.
  • Tworzenia szybkich tutoriali lub poradników, które są idealną alternatywą dla długich instrukcji tekstowych czy obszernych książek. Pomyśl, ile razy przydarzyła Ci się sytuacja, w której, aby dowiedzieć się czegoś ważnego w jednym obszarze, musiałeś/aś przekopać najpierw ściany tekstów naukowych (w tym informacji, które akurat nie były Ci potrzebne)?

A co to właściwie jest to YouTube Shorts?

YouTube Shorts to, w skrócie, szybka odpowiedź platformy na sukces TikToka i Instagramowych „reelsów”. Filmy te mogą trwać do 60 sekund i są świetnym sposobem na szybkie przekazanie informacji. YouTube Shorts mogą pomóc firmie w:

  • Zwiększeniu zasięgu, dzięki nowemu algorytmowi promującemu krótkie formy wideo. Kojarzysz ten pasek różnych wideo, który wyświetla się zaraz po wejściu na YouTube? To właśnie shorts (lub potocznie pisząc - “shorty”).
  • Tworzeniu teaserów dla dłuższych filmów, czyli świetna opcja na promocję długometrażowych filmów, między innymi zwiastunów czy zapowiedzi, często wykorzystywana na przykład podczas promocji popularnych wydarzeń.
  • Angażowaniu młodszej publiczności, która preferuje krótsze, dynamiczne treści. Okazuje się, że na YouTube spory procent odbiorców stanowią dzieci/młodzież, oglądający regularnie działania swoich ulubionych twórców (takich jak Książulo, ReZigiusz czy RedLipstick Monster). 

Live streaming, czyli transmisja, którą widzisz na żywo

Streamowanie to kolejny trend, który zyskuje na znaczeniu. Transmisje na żywo na platformach takich jak Instagram, TikTok czy YouTube pozwalają na:

  • Bezpośrednią interakcję z odbiorcami — komunikacja odbywa się w danej chwili, a więc często przyciąga rzeszę odbiorców, pragnących poznać odpowiedzi Twórców na nurtujące pytania. 
  • Prezentowanie nowych produktów w czasie rzeczywistym — tutaj nie ma miejsca na przerabianie czy delikatne kłamstwa. Produkty prezentowane są w danym momencie, a więc odbiorca ma pewność, że nie kupuje kota w worku. 
  • Organizowanie sesji Q&A czy webinarów — to szybka i efektywna opcja na przekazanie informacji, głównie w ramach contentu edukacyjnego dla odbiorców. Jest to świetna alternatywa na przykład dla wpisów na blogu.

TikTok – król krótkich filmów

TikTok to platforma, która zrewolucjonizowała sposób, w jaki obecnie konsumujemy treści wideo. Chociaż coraz częściej spotyka się na TikToku dłuższe treści merytoryczne albo historie z życia codziennego Twórców, te najczęściej oglądane to jednak nadal krótkie, dynamiczne wideo. Porady z kącika beauty, newsy ze świata czy historie z życia influencerów (tak zwane „story time!”), to tylko parę przykładów treści prezentowanych na tej platformie! Kreatywne czy edukacyjne filmy na TikToku będą idealnie nadawać się do:

  • Zwiększania rozpoznawalności marki.
  • Tworzenia trendów i viralowych treści.
  • Budowania społeczności wokół marki.

A co z wideo na… LinkedIn?

LinkedIn, choć pewnie przez większość z nas kojarzony głównie z treściami profesjonalnymi, typowo biznesowymi (na przykład relacjami z konferencji, wykresami, raportami, ankietami), nie pozostaje w tyle — również wprowadza nowe narzędzia wideo! LinkedIn Live i wideo posty pomagają zweryfikowanym użytkownikom oraz stronom w:

  • Budowaniu marki osobistej.
  • Prezentowaniu treści eksperckich w danej dziedzinie.
  • Zwiększaniu zasięgu i zaangażowania w sieci profesjonalistów.

Wideo marketing to personalizacja i interaktywność

Wideo marketing staje się coraz bardziej interaktywny i spersonalizowany. Narzędzia takie jak interaktywne filmy, dzięki którym użytkownik może dokonywać wyborów, oraz personalizowane wideo wiadomości, które bezpośrednio odnoszą się do odbiorcy, sprawiają, że klient może aktywnie uczestniczyć „w życiu” marki czy ulubionego Twórcy. Do przykładów platform, oferujących dokonywanie wyborów, zaliczamy na przykład YouTube (kampania marketingowa Nike, w której widzowie mogli wybierać, jakie ruchy wykona sportowiec w następnym kroku), Wirewax czy Interlude (obecnie Eko). Dzięki temu firmy mogą:

  • Zwiększać zaangażowanie użytkowników.
  • Tworzyć bardziej spersonalizowane treści i content.
  • Zwiększać konwersje dzięki efektywniejszej interakcji z odbiorcami.

A czy słyszeliście już o platformach, które mogą personalizować życzenia, podając się za Waszych ulubionych sportowców, aktorów, artystów? Wyobraźcie sobie, że możecie otrzymać życzenia od Roberta Lewandowskiego! Oczywiście, nie będzie to Robert we własnej osobie, tylko „ciężka” praca AI, ale… zawsze coś, prawda? 😉

Czy więc nowe trendy w marketingu to przyszłość?

Nowe trendy w marketingu wideo, takie jak Reelsy, YouTube Shorts, streamy na żywo, filmiki na TikToku czy interaktywne wideo, otwierają przed markami nowe możliwości. Wykorzystanie tych narzędzi pozwala na tworzenie bardziej angażujących, dynamicznych i spersonalizowanych treści, które przyciągają uwagę odbiorców i budują silniejszą więź z marką. W dobie rosnącej konkurencji na rynku, innowacyjne podejście do marketingu wideo może stać się kluczowym elementem sukcesu.

A jeżeli zastanawiasz się nad tym, od której platformy zacząć, jakiego typu wideo nagrywać (i w jaki sposób), czy co jest popularne w Twojej branży, z chęcią Ci pomożemy przejść przez cały ten proces. Wypełnij formularz kontaktowy  — odezwiemy się!