Manager po raz pierwszy

W momencie objęcia roli szefa, przejmujesz odpowiedzialność za osiągnięcie celów zespołu, opiekę nad jego członkami oraz zapewnienie im odpowiednich zasobów do pracy, a także eliminację przeszkód na ich drodze. Wymaga to znacznego zaangażowania, oddania i rzetelności. Niniejszy warsztat stanowi doskonały start na świadomej ścieżce przywództwa.

zapytaj o szkolenie
training main img
Moduł 1
Koło funkcji szefa, czyli ogarnianie całości zadań

Odpowiedzialność i bazowe kompetencje szefowskie.

Praca na dwie ręce, czyli przewodzenie ludziom i zarządzanie zadaniami.

Od specjalisty do lidera – czym różni się wykonywanie zadań od zarządzania.

Ćwiczenie grupowe, prezentujące koło funkcji szefowskich, omówienie wniosków na forum grupy.

Moduł 2
Życie szefa, czyli między młotem i kowadłem

Czego od szefa oczekuje firma i podwładni?

Stres i rozterki szefowskie.

Mocne strony szefa i najczęściej popełniane błędy.

Dyskusja grupowa na temat oczekiwań firmy i pracowników.

Moduł 3
Cztery postawy szefa wobec zespołu – od kolegi do lidera

Czego oczekują członkowie zespołu od swojego szefa?

Dopasowanie zachowania i postawy szefa do sytuacji.

Sposoby budowania odpowiedniej postawy i wizerunku szefa.

Moduł 4
Dobry start - budowanie autorytetu i określanie zasad funkcjonowania zespołu

Spójność szefowska, czyli zarządzanie postawą, a nie “gadaniem”. Co buduje autorytet szefa?

Jakie zachowania temu sprzyjają?

Expose szefa - kim jestem, jakie wartości szanuję, co promuję, czego nie akceptuję, co chcę wnieść do zespołu i jaką współpracę preferuję?

Jasne komunikowanie swoich oczekiwań.

Ćwiczenie – przygotowanie własnego expose i przedstawienie go zespołowi, nagranie video, analiza i informacja zwrotna od trenera i uczestników warsztatów.

Moduł 5
Motywowanie - jak przekazywać zadania by wzbudzać chęć i zaangażowanie do działania?

Zasady mówienia do zespołu tak, by zminimalizować opór, marudzenie i narzekanie, a wzmacniać motywację i chęć działania.

Przygotowanie i przeprowadzenie wystąpienia przed zespołem.

Praktyczne ćwiczenie wystąpienia przed zespołem z kamerą video.

Moduł 6
Zaczynaj z wizją końca - zasady stawiania celów i przekazywania poleceń?

SMART- reguły jasnego przekazywania poleceń.

Zasady formułowania celów a skuteczność działania.

Ćwiczenie precyzyjnego wydawania poleceń zgodnie z regułą SMART.

Moduł 7
Jak chwalić i krytykować, czyli udzielanie informacji zwrotnych pracownikowi

Jak krytykować pracowników, by zachęcić ich do zmiany zachowania?

Jak chwalić pracowników i wzmacniać ich zachowania?

Ćwiczenie - „Trudny Adam i pracowity Krzysiek”.

Moduł 8
Zakończenie i podsumowanie treningu w modelu

Co wprowadzę w pierwszej kolejności?

Jakie wprowadzę zmiany?

Jaki jest mój plan?

Jakie efekty przynosi szkolenie

Dla uczestników

consulting arrow

  • Nabycie wiedzy i budowanie świadomości lidera.
  • Umiejętność motywowania podwładnych.
  • Rozwój umiejętności przywódczych.
  • Efektywne zarządzanie zespołem.
  • Delegowanie zadań i ich skuteczne egzekwowanie.

Dla firmy

consulting arrow

  • Wzrost wydajności i efektywności nowych managerów przez zdobycie nowej wiedzy i umiejętności.
  • Rozwój liderów wewnętrznych przez wzmocnienie struktury kierowniczej firmy.
  • Poprawa umiejętności zarządzania zespołem poprzez lepsze wykorzystanie kompetencji każdego członka zespołu.
  • Zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędów oraz efektywniejsze wykorzystanie zasobów, dzięki lepszemu zarządzaniu i delegowaniu zadań.
  • Budowanie pozytywnego środowiska pracy przez inwestowanie w rozwój pracowników.

Pozostałe informacje

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do osób, które:

  • pierwszy raz objęły stanowisko managerskie,
  • obejmą stanowisko managerskie w przyszłości,
  • chcą poprawić swoje umiejętności i wyniki na stanowisku lidera.

Cena

Szkolenia otwarte od 1490 zł netto

Szkolenia zamknięte

zapytaj o cenę

Mamy do Ciebie kilka pytań!

Cieszymy się, że zainteresowało Cię to szkolenie. Podaj nam najważniejsze informacje, a my skontaktujemy się z Tobą w sprawie oferty w ciągu 1 dnia roboczego.

forma szkolenia